Siirry pääsisältöön

Raidetangonpään vaihto oikealle eteen

Vw golf (1.6 -00) ei mennyt katsastuksesta läpi, siksi tuli korjattavaksi.

- Hylkyinä:
- ulompi etuoikea raidetangon pää
- abs:n valo palaa

- Vikakoodit luettiin.

- Raidetangon pään kiristysmutteri löysättiin (22mm mutterin koko ja tangosta pidettiin kiinni 13mm kiintoavaimella) ja laitettiin päähän teippiä, jottei se pääse liikkumaan irroitusvaiheessa liian kauas, että kulmat pysyisivät suhteellisen samana ilman säätämistä. Raidetangon päästä irroitettii myös mutteri joka pitää sen kiinni pyöränlaakeri-, iskunvaimennin-, jarrukokonaisuudessa. Lopuksi kammetaan, vaikka sorkkaraudalla raidetankoa ja napautetaan lekalla raidetangon pään kartion kiinnitys kohtaa

- Kootaan päin vastaisessa järjestyksessä.


Muista lopuksi aina tarkastaa ohjauskulmien säädöt, kun vaihdetaan alustaan ja ohjaukseen kuuluvia osia. Tässä korjaamossa ei ollut riittävää laitteistoa siihen, mutta se tulisi aina tehdä.

Kommentit

  1. Muista mainita mitä tulisi tehdä aina kun ohjaukseen/tuentoihin liittyviin osiin/osakokonaisuuksiin on kajottu.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Nissanin alatukivarren vaihto

Alatukivarren etummainen pusla irti(17mm pultti ja 18mm mutteri)  Alapallon pultti irti (16mm) Alatukivarren takimmainen puslan pultti irti (18mm) Vanha pois ja uusi alatukivarsi kiinni. Ensin laitetaan takimmainen puslan pultti kiinni, muttei kiristetä ennekun kaikki on saatu paikalleen ja sitten laitetaan etummainen pusla kiinni, ja se kiristetään vasta kun auto on pyörillään. Viimeisenä alapallo kiinni ja kaikkien muiden kiristys paitsi etummaisen puslan. Muista lopuksi aina tarkastaa ohjauskulmien säädöt, kun vaihdetaan alustaan ja ohjaukseen kuuluvia osia. Tässä korjaamossa ei ollut riittävää laitteistoa siihen, mutta se tulisi aina tehdä.

Skoda octavia puhaltimen moottori

Skoda oktaavia Asiakas valitti kovaa ääntä kun lämmityslaite on päällä. Ääni oli pörisevä ja kuului kovaa. Asiaa tutkittiin, muttei saatu selville, vaan auto vietiin laakkoselle jossa todettiin, että lämmityslaitteen moottorissa on vieras esine. Lämmityslaitteen moottori täytyi irroittaa. - 2 ruuvia hanskalokeron alta (torx 20) - Hanskalokeron sivussa ovenvieressä on muovi joka piti ottaa irti, sen alla on yksi ruuvi. - Sitten avataan hanskalokero. Ylhäällä on 3 ruuvia, jotka irroitetaan. - Tämän jälkeen hanskalokerosta irroitetaan vasemmalta valon liitin ja oikealta ylhäältä airbagin liitin. Nyt hanskalokero on irti. - musta muovinen puhallusilman jakaja on kiinni yhdellä ruuvilla. - sitten moottorin pultit irti ja vieras esine pois. Tässä tapauksessa se oli parkkilappu.

Peugeot 407

Takaoven verhoilun irroitus Ensin alhaalta jalkatilan valo irti lähtee kun auttaa vähän taltta päisellä ruuvimeiselillä liitin lähtee ihan vetämällä Sitten irroitetaan verhoilun irroitus työkaluilla ovenkahvan ja ikkunan katkaisijan ympärillä oleva muovi Sitten irroitetaan kahvan koristus, takana on pieni reikä, josta voi avustaa jotta koristus lähtee irti Sen alla on kaksi ruuvia, ja ne otetaan irti Sivussa on yksi ruuvi ja se otetaan pois Oviverhoilussa on lokero jossa on yksi ruuvi, sekin irti, sen jälkeen alhaalta alkaen verhoilu otetaan käsin irti, verhoilutyökaluja apuna käyttäen. ylhäältä pahvi lähtee sitten nostamalla.Takaisin kaikki käänteisessä järjestyksessä