Ensin valutimme öljyt pois. Ja vaihdoimme suodattimen. Sitten vaihdoimme taka-akselistoon aurauksen säätötangon ja molemmat jouset.
Jousien vaihto:
- ensin puhdistetaan teräsharjalla ja messinkiharjalla kaikkien pulten kierteet (3) ja suihkautetaan rost offia.
- laitetaan hallitunkki alatukivarren alle ja nostetaan vähän jotta jousi vähän puristuu
- sitten löysätään sisintä alatukivarren pulttia
- Irroitetaan iskarin alapään pultti ja alatukivarren ulompi pultti.
- lasketaan varovasti alatukivartta hallitunkin kanssa, jolloin saadaan jousi turvallisesti irti.
- kun jousi on irti, puhdistetaan kaikki pinnat johon jousi tulee, jottei uuden jousen alle jää pikkukiviä.
Asennetaan paikalleen
Aurauksen säätötanko.Toinen säätötangon mutteri, joka täytyy merkitä, koska siinä on epäkeskoprikkakanta
Yksi säätötangon mutteri
Sisimmän alatukivarren pultin löysäys, iskarin alapäänpultin irroitus ja uloimman alatukivarren pultin irroitus
Iskarin alapäänkiinnitys pultti ja mutteri (18mm)
Muista lopuksi aina tarkastaa ohjauskulmien säädöt, kun vaihdetaan alustaan ja ohjaukseen kuuluvia osia. Tässä korjaamossa ei ollut riittävää laitteistoa siihen, mutta se tulisi aina tehdä.
Kommentit
Lähetä kommentti